Limba franceză este o limbă care atrage și creează curiozitate în rândul elevilor pregătiți să o descopere. Învățând-o vei avea doar de câștigat, întrucât limbile străine sunt la mare căutare, în zilele noastre. Tocmai de aceea, noi, echipa Delfin, dorim să venim în sprijinul vostru, boboceii clasei a IX-a, cu o gamă variată de manuale și caiete de lucru destinate studiului acestei discipline. Pe site-ul nostru, pe care-l puteți descoperi, doar printr-un simplu click, veți descoperi următoarele instrumente-didactice utile în demersul vostru:
- Victoria Aura Păuș, Rodica Mladinescu, Dan Ion Nasta, Limba franceză. Le rendez-vous des amis. Manual pentru clasa a IX-a (L2), București, Didactică și Pedagogică, 2019.
- Mariana Popa, Anca Monica Popa, Limba franceză. L2. Manual pentru clasa a IX-a, București, Humanitas, 2019.
- Nicoleta Corina Ibram, Je parle français. Limba franceză pentru clasa a IX-a. Limba I de studiu, București, Cavallioti, 2005.
- Victoria Aura Păuș, Rodica Mladinescu, Dan Ion Nasta, Limba franceză. Premiers plans. Manual pentru clasa a IX-a – a X-a. SAM (Școala de Arte și Meserii), București, Didactică și Pedagogică, 2004.
- Doina Groza, Gina Belabed, Claudia Dobre, Diana Ionescu, Limba franceză. Manual pentru clasa a IX-a, București, Corint, 2004.
Fie că alegeți un manual franceza clasa 9 apărut într-o perioadă mai actuală, anul 2019, fie că alegeți unul redatat și publicat în anii 2014 – 2015, noi vă garantăm că veți fi încântați de oricare dintre alegeri. Toate aceste resurse didactice pe care vi le oferim spre achiziție au fost realizate în conformitate cu programa școlară și beneficiază de avizul Ministerului Educației și Cercetării. Dumneavoastră trebuie doar să fiți atenți la specificul fiecăreia și să alegeți varianta optimă profilului pe care-l urmează elevii. De ce este important? Deoarece, în funcție de specializarea pe care o urmează, elevii au posibilitatea de a avea în orar o oră, două sau chiar trei ore pe săptămână la această disciplină, astfel încât și materia va fi puțin mai diferită, având grade mai mici sau mai mari de dificultate.
Trebuie să vă specificăm faptul că deși anul apariției este diferit, conținutul este același. Diferențe apar doar între manualele dedicate unui anumit nivel de studiu, conform profilelor. Astfel că, toate manualele de limba franceză de clasa a IX-a vor avea unități de învățare care vor include subiecte din: domeniul personal (Familia: membrii familiei; Viaţa personală: locuinţă, cumpărături, alimentaţie, sănătate, sport ; Universul adolescenţei: stiluri de viaţă, activităţi de timp liber.), domeniul public (Ţări, regiuni, oraşe – obiective turistice şi culturale; Aspecte din viaţa socială: locuri şi servicii publice), domeniul ocupațional (Meserii și ocupații) și domeniul educațional și cultural (Corespondenţă şi proiecte şcolare; Universul cultural francez – trecut şi prezent – obiceiuri şi tradiţii). De asemenea, manualele conțin și lecții ce vizează studiul funcțiilor comunicative ale limbii, ore dedicate învățării modului în care elevii trebuie să se prezinte/ să-și prezinte colegii/ mediul de lucru, să-și exprime acordul sau dezacordul/ părerea, să ceară sau să ofere informații despre persoane, locuri, acțiuni etc., dar și studiul elementelor de construcție ale comunicării: noțiuni de lexic și de gramatică (articolul hotărât și nehotărât, substantivul, adjectivul, pronumele, verbul, adverbul, prepoziții și conjuncții).
Întreg procesul de învățare se va baza pe o parte teoretică susținută în manual și de una practică. Elevii vor avea de rezolvat diverse exerciții (de identificare, de selectare a ideilor principale dintr-un text, de formulare de întrebări și răspunsuri, de redactare, de relatare a unor activități‚ de traducere și retroversiune, de transformare a unui dialog într-o relatare, de realizare a unui dialog, interviu, conversație), fie individual, fie în perechi sau în grup.
Prin întreg conținutul acestor materiale se va urmări, indiferent de specilizare, ca elevul să-și dezvolte competențe de receptare și producere de mesaje/texte/dialog, atât oral, cât și în scris; de comunicare și interacțiune în diverse medii sau situații; va învăța să utilizeze informaţii din tabele, scheme, să folosească dicţionare şi alte tipuri de lucrări de referinţă, dar și să realizeze conexiuni între ceea ce a învățat la alte discipline și să-și valorifice cunoștințele.
Pentru a vă forma o idee și mai clară despre oricare dintre aceste manuale de franceză de clasa a IX-a, deschideți link-ul pe care vi l-am atașat, mai sus, în descriere. Din orice categorie veți face alegerea, orice instrument didactic veți comanda, noi vă garantăm că veți fi mulțumit.