Continut
In strategia de marketing a oricarei companii ar trebui sa se regaseasca crearea si optimizarea landing page-urilor in vedere cresterii numarului de clienti atat pentru vizitatorii generati prin traficul organic, cat si pentru campaniile de pay per click si pentru generarea unei rate de conversie cat mai ridicata.
Ce este un landing page?
Pe scurt, se poate spune ca un landing page reprezinta o pagina distincta a unui site, catre care utilizatorii sunt indrumati cu scopul de a da curs unei actiuni. Poti vedea acest landing page ca o intelegere de afaceri, in care tu propui ceva iar partenerul trebuie sa ia o decizie. Poate parea simplu, insa trebuie sa stii ca elementul esential este sa poti sa il convingi sa iti accepte propunerea asa cum tu ai formulat-o.
Ce reprezinta optimizarea unui landing page?
Cand optezi sa contractezi servicii optimizare SEO a unui landing page poate fi definita ca un proces de imbunatatire a performantei diferitelor elemente ale paginii, cu scopul de a obtine cea mai buna rata de conversie a celor ce ajung sa viziteze respectivul landing page. Exista o serie de optimizari ale ratei de conversie ce include si metode precum testarea A/B cu scopul de a scadea costul de achizitie al unui client si a maximiza valoarea reclamei.
Care sunt principalele elemente ce influenteaza performanta unui landing page?
Exista 10 elemente de care trebuie sa tii cont pentru a-ti atinge obiectivul de a converti in clienti cat mai multi vizitatori:
- Design-ul;
- Titlurile si subtitlurile;
- Imaginile folosite;
- Call-to-action;
- Formular;
- Dovezi pentru incurajarea achizitiei – testimoniale;
- Live chat;
- Utilizarea principala a partii superioare a paginii;
- Contrastul culorilor;
- Elemente/certificari ce sporesc gradul de incredere.
Care este procesul ideal de optimizare a unui landing page?
Asa cum am putut observa, landing page-ul poate fi clasat chiar si ca un important instrument de marketing. Atunci cand acesta a beneficiat de un design bine realizat si este corect optimizat are capacitatea de a contribui semnificativ la cresterea veniturile si atingerea obiectivelor de afaceri, fiind un bun ajutor in cazul optimizarii ratei de conversie.
Atunci cand vorbim despre optimizarea unui landing page, este utila respectarea unui set de procese. Unul dintre cele mai folosite modele este piramida conversiei, sugerata de fratii Eisenberg. Aceasta include cinci elemente esentiale: functionalitate, accesibilitate, utilitate, intuitivitate, persuasiune. Asadar, sa le luam pe rand si sa ce presupune fiecare:
Functionalitate: principala cerinta este ca un landing page sa fie functional. Este vital sa nu existe erori tehnice de functionare deoarece acestea scad dramatic rata de conversie.
Accesibilitate: vizitatorii tai nu trebuie sa intampine dificultati in gasirea landing page-ului. Tehnicile de SEO si campaniile PPC sunt esentiale in aceasta privinta. Mai mult, trebuie sa poata fi accesat indiferent de tipul device-ului folosit de vizitatori.
Utilitate: vizitatorii trebuie sa il considere util si usor de folosit ceea ce inseamna ca nu trebuie sa existe probleme cu afisarea textelor sau a imaginilor. Extrem de importanta este si crearea unui landing page ordonat, usor de parcurs.
Intuitivitate: intreaga ierarhie a elementelor unui landing page trebuie sa aiba sens pentru ca vizitatorii sa prinda rapid esenta acestuia.
Persuasiune: nu in ultimul rand, este important ca un landing page sa fie convingator pentru a transforma un vizitator in client.
Cum incep optimizarea unui landing page?
Dincolo de elementele mentionate anterior, atunci cand incepi procesul de optimizare a unui landing page trebuie sa tii cont si de doua urmatoarele doua aspecte:
Optimizarea pentru surse diferite de trafic: prospectii care ajung pe website printr-un click al unei reclame platite au un comportament diferit fata de cei ce ajung pe landing page ca urmare a unei reclame sponsorizate pe o retea sociala. Prin urmare, ai grija sa realizezi optimizarea astfel incat sa fie potrivita indiferent de sursa.
Pentru aranjarea diferitelor elemente din pagina: este recomandat sa ai grija de toate elementele din pagina, testand afirmatiile folosite, schimand diferite campuri ale unui formular si incluzand mai multe dovezi care sa sustina luarea unei decizii de achizitie.
Daca esti interesat de conceperea unul landing page optimizat pentru o buna experienta a utilizatorului, obtinand astfel mai multe conversii, alaturi de webdesignerul tau viziteaza site-ul ADfel.ro al firmei SEO ADfel Digital Marketing si contracteaza serviciile SEO Bucuresti Premium pentru rezultate de top!